Sabrina Nastoletnia Czarownica i Magiczna Czapka

Gry przeznaczone dla dzieci stanowią obecnie znaczącą część trafiających do sprzedaży gier komputerowych. Wielu graczy śmieje się i szydzi z nich, ale… na miły Bóg! Nie chciałbym być w ich skórze, gdy dowie się o tym Sabrina. Sprawa jest totalnie pokręcona. Otóż konwent czarodziejów dostaje w swoje łapy bardzo istotną czapkę. Jest ona bardzo, bardzo potężna, właściwie można by rzec, że potężniejsza od Adama Małysza. Umożliwia bowiem wyczarowanie dowolnej rzeczy w dowolnej chwili. Nic dziwnego, że najwięksi magowie świata postanawiają pozbyć się jej raz na zawsze – zapobiegłoby to sytuacji, w której jakiś zły wróż porwałby ową myckę i zastosował do swych niecnych celów.

Tylko że oczywiście coś idzie nie tak, jak powinno. Wskutek urzędniczej pomyłki… Kot Sabriny, Salem, słysząc dzwonek do drzwi rusza się z miejsca. Parę susów i już jest przy drzwiach. Na progu dostrzega pewien bardzo dziwny pakunek. Niewiele myśląc otwiera go. Ze środka wyłania się bardzo gustowna czapka. Ani za duża, ani za mała, właściwie w sam raz dla lubiącego ciepełko kota.

Salem zakłada ją na głowę i… znika. W tej właśnie chwili magowie dowiadują się o pomyłce i rozpoczynają poszukiwania zguby. Dzięki zaawansowanym technikom śledczym dość szybko docierają do Sabriny i jej kota, jednak okazuje się, że ci nie mają już czapki. Wpadła ona w ręce złej Amandy! Zadanie gracza polega na pokierowaniu postacią czarownicy Sabriny, która z pomocą kota Salema musi odzyskać magiczną czapkę i tym samym zmazać plamę na honorze, jaką pozostawiło przekazanie jej w ręce wspomnianej wyżej wiedźmy. Sęk w tym, że nie jest to misja łatwa czy przyjemna. Amanda to wredna wiedźma i za nic w świecie nie odda czapki po dobroci. Bohaterka gry musi więc skompletować Zestaw Antyłobuzerski (składający się z czterech różnych przedmiotów) i za jego pomocą rozprawić się z złodziejką. Droga do pokonania Amandy jest trudna, ale korzystanie z pomocy ciotki Luizy, księgi magicznej oraz magicznych zaklęć z pewnością okaże się pomocne.

Omawiana gra, tj. Sabrina Nastoletnia Czarownica i Magiczna Czapka, zalicza się do pozycji skierowanych do młodszych dzieci. Nieskomplikowana, lecz bardzo kolorowa grafika, dość proste zadania oraz wciągająca fabuła stanowią największe jej zalety. Pięć fascynujących i niezwykle różnorodnych poziomów, przez które czarownica musi się wraz z graczem przeprawić, spodoba się niejednemu młodemu miłośnikowi komputerowej rozrywki, zwłaszcza tej spod znaku magicznego Harrego Pottera. Tym bardziej, że Sabrina na każdym kroku stara się udowodnić, iż nie nadaremno uczyła się tych kilkunastu czarów. Rzucanie ich okazuje się być niezwykle zabawnym wyzwaniem, które przykuwa do monitora na długie godziny!

Gra posiada niewielkie wymagania sprzętowe. Na polskim rynku ukaże się w wersji zlokalizowanej. Wielką niespodziankę dla wszystkich graczy stanowi fakt, iż w rolę Sabriny wcieli się wszystkim doskonale znana Kaja Paschalska.